KISAH SEORANG RAMAJA

Sabtu, 26 Mei 2012 ? 0 Atashinchi ?
 awak awak semua :) cuti dah bermula. saya tiada di kuala lumpur kota raya yang penuh dengan manusia ni. saya ke pulau pinang. :) kenduri sepupu la tapi. naik cuti kena redy tuk tengok apa yang gagal :( tak pe tak pe  sabar :/ 

okey next sory sebelum saya blah is HUTANG. saya ni jenis tak kesah orang berhutang tapi kalau buat buat lupa bayar tu saya marah. erhhh. saya malas sebenarnya nak cakap banyak tapi boleh tak kalau berhutang tu igat. tambah bila nak hutang janji manis tapi bila dah bagi haram. kata bulan depan ini dah 4 bulan pon belum bayar. hal ini amat menduka citakan kami. kau pimjam dekat makcik kau yang kau nampak kaya ni? kau memang pandai sebab kau tahu mak aku murah hati tak boleh tengok kau susah. kau mintak 4K mak aku bagi 3K je. nasip mak aku bagi 3K kalau 4K aku tak tahu nak cakap apa. sekarang mak aku nak beli benda lain guna duit tu. mak aku msj kau mintak duit kau cakap tanya suami kau. kepala hotak kau kau pikir kau hutang dengan orang yang boleh sabar nak tunggu kau bayar hutang. ni pakcik kau tak tahu pon kau berhutang. kau memang pandai. :) kau igat kau dengan aku ni satu aras je. kau tu sepupu aku walau umur kau 30+ dengan 40+ kesah pulak aku. kalau dah salah kan. kisah ni aku tahu sebab aku baca msj mak aku. kalau aku tak baca haram aku nak tahu. ahli keluarga aku yang lain semua tak tahu. yang tahu mak aku dengan aku jer. kau rasa apa akan jadi kalau orang lain tahu :) pikir. aku boleh diam setakat ni. tapi kalau kau buat bodoh sampai bulan 8 aku dah tak boleh diam. igat tu :) PANDAI PINJAM PANDAI BAYAR! 

sory atas kekasaran yang belaku sebentar tadi. ceh ceh. poyo lebih kan. tapi itu rialitinya.msj dia mitak duit. then dah bagi duit TQ pon tak de diam macam tu jer. then bila mintak duit 3 msj baru balas 1 msj tu pon cakap tanya suami. then lepas dibalas 2 kali diam tampa berita. :) ni la orang cakap tak sedar diri. 

maaf saya tak kisah orang berhutang tapi jangan buat buat bodoh bila berhutang + jangan tak bayar. bayar lambat tak pe ni buat bodoh jer. sapa boleh tahan. kau igat tu seposen duaposen ke!

Okey selamat bercuti :D


terima kasih daun keladi. sila datang dan membaca seperiti tadi. :)




Older Post . Newer Post